temu-duga

"leh tlg sponsor sy x?"

semalam bersamaan 22 jun 2010, ketika aku ngah asyik melayan customer kt cc yang merupakan budak2 skolah yg merangkap pemonteng tegar dan menjadikn aku sbg pengetua dorg, henset aku tetibe berbunyi ngan lantangnye,menjerit, menggedik mintak utk diangkt, so ngan penuh hemah aku mnjawab kol tersebut."yapuseyo?" ala2 korea sket aku jwb kol pagi tu, tgk no depan je aku da tau dh spe yg kol, En Mohd ALAM! aku da give up dh memula. aku da mls nk mek port dh psl ALAM nh kn,ssh sgt nk dpt, kne KIV la, kol x angkat la, aku siap turun melaka nk terjah lg tu tp malangnye terjahan aku tersasar, org yg aku nk jmpe tu cuti la pulak aritu,DAMN!! abes sesia aku bgn pg2 buta g bkt jalil nek bas p melaka. last2 aku bjaye gak email Encik yg aku nk cr kt ALAM tu last week. Mmg die x jnji kn ape2 kt aku la coz die ckp yg menanam tebu di tepi bibir tu geng2 MISC, so die leh forward kn kes aku ke MISC je. Aku pn ngan penuh berkobar2 gasak die lg, "kawan saya leh dapat aritu, awat lak saya xleh???" cmtu la lebey kurg gasakkn drpd aku. Lepas tu kn, senyap.....die da x reply mail aku dh.(hahahampeh)
"yeah..terjah"

smpai la 22 jun tu, nombor ALAM kol aku. die ckp MISC pnye kuota da full la, so dia suh aku p interview arini utk sponsorship dr MARA plak. Pdehal aku da prepare da nk msk BMI, borang sume aku da pos umah suh mak aku sign,cop bagai. Tnggal nk kompomkn ngan BMI je before 28hb nh. x pasal2 aku dh dlm dilema. awal tu syok je brangan kalo msk BMI kn, aku nk angkat CBR150 sebijik, da siap cr dh kt tenet, duit pn da start kumpul2 dh 2-3 kupang. Tapi skang ape leh wat, sume nye sangkut tgh jln, nk kompom kn ngan BMI kang dpt lak sponsor MARA tu, xkn xnk pegi kut mak aku harap sgt aku dpt ALAM tu, bnde sume da tau dh pasal navigation bagai kn, kalo nk msk BMI lak wat elektronik engineering tu kne start dr basic,pe haram jadah aku tatau psl engineering nh, elektronik lak tu, ms amek subject basic elektronik dlu pn kantoi terkontang kanting, pass pn sbb kawtim ngan lecturer. drpd D- naek la jd D, boleh la kn drpd nk repeat, mau terberak nk blaja blk sume tu. sakit otak bai. Tp yg elektronik nh degree, ALAm lak Dip je, tp alam kompom dpt kje. Tp kn kt BMi leh idup senang lenang, masuk aLam abeh la aktiviti melenggang perut aku.(haha) dedua nh de best ngan x best, yg paling best ALAM dpt sponsor beb, BMI lak kne wat loan. silap2 result lingkup kna bungkus bwk blk utang Mara kt kg. Sapa nk bayar?lembu?ko la tlg byr kn jap.leh?haish! ok setel wat luahan prasaan, cite sbenar die psl interview aku pg td, lam offer letter yg dorg email kt aku konfiden je tulis interview kul 930 pg, last2 kul 1130 bru start, drpd 30 org die panggil 10 org je yg dtg, nme aku x tersenarai lak tu. ye la aku nh bkn calon yg MARA nk, maybe sbb ALAM ksian kt aku die push aku g msk interview MARA tu, seb baek x ramai yg dtg. so kebarangkalian nk dpt tu tnggi la jgk, dalam 62.5% la, ok la drpd 50-50 kn.
"haiiiihhhh"

Da la start kul 1130, pastu aku org yg 2nd last lak, mmg bejanggut la aku tunggu kt situ, kul 1 lebey baru leh msk, mule2 msk aku tgk ade 7 org panel, ade sbijik kerusi kt depan dorg, aku pun bg la bnde2 copy sijil yg dorg nk tu pastu duduk. tetibe org depan aku tu mtk file aku."pehal lak mamat nh" aku da panik, dlm file aku tuh mcm2 ade kut, siap pembaris panjang lagi, bdk2 laen sume bwk file cantik je, lpas tu yg panel lain da bantai gelak dh. mcm2 kutukn membina yg aku trima, "mcm ni ke imej bdk mrsm", "selekeh", "personaliti x menarik", "kalo bg kt sy, sy cmapk je". Mcm tu la tohmahan dorg kt aku, aku sengeh je, mampos ko r, nk file cantik g bli sendri! dah tu bkk belek2 lak sijil aku, tgk lak sijil da luntur, kne air ujan ms kt kem majidee dlu. skali lg aku diperkotak katik kn. haram tol dorg nh. lpas da puas gelak kn aku, "ha, tunggu pe lg, nk duk diam je situ?" aku da kne sound."xde la encik, sy nk mintak kne bahan lg, kutuk la sy lg" bisik aku lam ati. aku pun mule kn la ayat2 bunga aku, mengayat 7 panel kt depan. aku bukak je mulut introduce diri aku dorg dh terdiam, suara kuat n lancar je aku speaking, ala2 org amerika yg bru berhijrah ke malaysia tp x reti ckp melayu reti speaking je.(haha) before tu de sorg panel ckp introduce bagai lam BI, then ble kne soal proceed lam BM, tp aku ngan konfidennye tibai speaking sume. dorg ckp pe aku potong abih, siap blagak lg, "i was doing bachelor program for this course before, so i ensure u, failure wont be a problem for me if get to be in ALAM" aku da high dh time tu, slumber je aku menanam tebu di tepi bibir mcm2 janji manis aku taburkn ngan penuh konfidennye sambil2 tu selit gak la ayat kesian, "bro wa da 23 kut taun nh, last chance nk apply pon, consider r sket" cmtu r ayat kasar die,tp aku lontarkn secara lembut bagi meraih simpati dorg. last skali before aku blah geng2 7 sekawan tu ckp, aku ok, just jgn nk wat prangai lg kalo dpt msk ALAM nh, potensi ade,siap leh jd best student lg ( puji lebeh lak die nh, cm aku lak yg interview die..haha) so tunggu la nnt kte akan kol. "bile?" spontan aku tanye, sbb aku nk kne kompomkn ngan BMI 28hb nh, dorg annguk je. aku pun brambos. so tgk la cmne nnt dpt ke x kn.
"wa tgk muke lu mmg best student la lu nh"
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...