pheewww~~



Arini mcm ari2 biase gak, bgn pagi je aku capai towel, trus g toilet, 10minit berlalu, aku dh kt lift, ala laki watpe nk siap lme2 kn(haha). Pastu jln kaki nk p stesen lrt, masa on da way tuh nmpak makcik tepi jalan ngah jual kuih-muih n pelbagai lg la juadah utk brekpes. Aku singgah la mek bihun sbungkus kasi tambah sardin ek makcik "cam sedap je sardin makcik nh". sampai stesen je tgk jam da pukul 0755, kje patut msk kul 0800, naek tren nk smpai plaza rakyat 15 minit dr stesen cempaka nh. ok de teka teki sket, dr umah aku nk g stesen cempaka 5 minit je termasuk singgah beli bihun goreng lauk sardin kt makcik td, so soalannye, kul bpekah aku bgn arini?jwb2..kalo btol aku blnje strawberi sundae kt mcD(haha). Sampai stesen plaza rakyat cm biase gak la, kne menapak lg 5 minit nk smpain ke Netyouth resources 24 hours internet cafe di mana aku tmpat aku bkerje sbg marketing executif a.k.a jaga kaunter CC. on da way masa lalu depan Ancasa Hotel tuh, Faz(cik manager) kol aku,
faz :"fahmi ko kt ne?"
aku : (mampos aku da lewat) "aku kt depan ancasa nh hah, npe?"
faz : "ala da nk smpai ke jadual kje tu de silap sket la, xpe ko dtg je la da nk smpai"
aku : "ok" (cis wat pnt je aku bgn pg2 buta)
"akhirnya!!!"

Da sampai cc, wat mesyuarat tergempar kjp then keputusannye aku kje gak pg nh. so aku proceed cm biase la, mule2 bkk FB dlu, nk tpup air kt night club city(haha) nh game yg aku bru maen, cm best je jd tokey disco kn. Ngah syok duk lyn kpala men game tuh, tbe2 tringat lak nk check email. mne la tau de bnde pnting kn. bukak je mail aku tgk de 1 new message inbox. bkk je tgk sender die cm knal ALAM!!!! tgk subject lak..pheew~ akhirnye, setelah muntah2 mnggu lpas nervous pnye pasal nk tnggu result interview bagai kn. aku da dpt offer ALAM under sponsorship MARA/GLOBAL CARRIERS Bhd. 18 julai nh kne report kt ALAM utk 2 mnggu induction. Lepas tu 2 ogos start belaja. Berbaloi gak aku g sana sini sepanjang 2 bulan nh, Time kaseh bos sbb sign recommendation letter aku(walopon surat tu aku yg type sndri kn), time kaseh Pak teh Aren sbb mek aku masa aku trun Melaka aritu nk terjah ALAM. "kalo usaha byk dpt byk, kalo usaha sket dpt sket" sbbkn kata2 hg nh la ati aku tenang sket n aku x give up. Simple je, tapi sgt mndalam n bg kesan kut kt dlm diri aku nh. Time Kaseh gak, En Ahmad Zahari ALAM yg melayan aku punya demand n tukar sponsorship aku dr MISC ke MARA. x lupe gak mmbe2 aku yg kt CC nh or kt kem sg besi yg menyapot aku dr segi moral. I'm grateful to have frens like u guys. kepada mak ngan abah, i'll make u proud once again. kepada Ira, thank you for your endless support babe, i miss u. cewah mcm2 lak ucapan kn, xde la cite die aku hepi gile nh, n ble teringat sume org yg sudi menyapot aku di saat aku berada di bwh nh kn, i'm so touched u know. x lupe gak yg paling penting, Alhamdulillah!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...