player pondan

"mangsa perceraian..isk3"

aku rasa aku x penah cite lagi housemate si lelaki yg ber"bra" tu dh becerai berai ngan "husband" die berbadan bonzer keje ngan McD tu. Dah lama dh sbenarnye, rsenye sbulan lepas aku masuk umah tu, mula2 aku prasan gak kehilangan brader tu lam umah, biasanye die kje mlm, kalo aku kje ptg aku akan nmpak die la tghari tu sbb brader nh pn spesis makhluk x bgn pagi cm aku gak. Dekat 2 mnggu gak la bru aku prasaan aku dh x pnah nmpak dia. Cmni la kalo dh duk Kl nh kn,jgn kata jiran sbelah umah, jiran sbelah bilik lam umah sndiri pn x pnah btegur.urban gle aku.(haha) Lpas tu lak, aku pun baru prasan yang ibu kpd cika pun da ilang, kpd spe yg x knal cika, cika nh adalah anak kucing brader nh, ibu cika yg btol adalah seekor kucing jugak, pondan itu hanyalah mak angkat cika je, pondan tu x pnah branak pn. aku tau pondan tu x pnah branak sbb tgk body die solid je, kalo da branak mesti la da x begetah kn.(haha) Anyway, cite die masa aku ngah keje ade no misteri anta msg kt aku tanya aku kt mne skang nh. setelah puas melakukan siasatan secara terperinci rupe2nye brader tu yg msg aku. die kata nk blk umah tp xde kunci and die kne blk umah tanpa pngetahuan pondan tuh. kire die nk suh aku seludup die msk lam umah la bcoz die nk mek cika. aku pun meneruskan siasatan "what happen bro?" setelah berbalas 2-3 msg, rupenye dorg dh "bercerai" and brader nh dh menfailkn tuntutan hak penjagaan cika ke mahkamah syariah.

"asta lavista pondan"

tapi mungkin taraf "perkahwinan" dorg pun diragui mungkin mahkamah syariah x amek port pon kes die nh, so die wat tindakan radikal nk culik cika sbb dia kata pondan nh isteri x bertanggungjawab terhadap kebajikan anak2. ye la, base on pengamatan aku sendiri aku tau pondan nh pmalas nk mampos. ari2 brader nh yg bg mkn, buang taik kucing, mop lantai, basuh pinggan sume, yang pondan nh bsantai terkangkang tgk tb je. kdg2 aku konpius gak, nmpak yg pkai bra tu lak berperanan sbg suami n brader tegap lak mcm bini. well ape leh wat dorg nh da mmg spesis pelik ikut ske dorg la kn.(haha) tgk da melalut dh, aku nk cite pe yg brader tu msg aku sbenarnye. Masa die msg aku tuh kn, tanpa segan silu dan ditanya oleh sape2 pn, brader tu ngan open mindednye membuat luahan perasaan "man to man" kt aku, die kata x sanggup idup ngan pondan nh dh sbb sikap nye yg suke berpoya2 ngan jantan2 laen. ade 1 mlm tuh masa brader tu blk umah dia terkesima apabila melihat ade jantan laen lam bilik dorg,"dia ingat aku tunggoi kayu(tunggul kayu) ka?duk bawak blk jantan sesuka ati" tetibe je die berloghat utara ngan aku, org mne tah sbenarnye brader nh, aku pun tatau n aku x peduli pn.(haha) lpas kejadian tu, brader nh da bwk diri blk umah mak die, "daripada jaga pondan tu baek aku jaga mak aku" mcm tu la katanya, mcm da insaf je kn. seminggu lpas tu, aku bgn pg, bkk pintu nk p toilet, tu diaaa...brader tu ngah pegang batang mop. die ngah mop lantai umah.
"jap ek ma, pa nk mop lantai"


seminggu lpas tu, die msg aku skali lg mintak utk diseludup msk lam umah. aku pun wat la siasatan lg.
aku : bkn ko da ok ke ngan die?"
brader: aku ok gitu2 je. lgpun aku kesian la kt dia.
aku : ooooooo....yekeeeeeee?
brader : ye. sewa umah bulan nh pn aku tlg bayarkn kt die walopon dh x duk situ, aku kesian sbb gaji die pun byk mne je.

lam ati aku, "a'ah ko kje ngan McD delivery tu mmg gji ko 800 juta pun sbulan,aku lg kesian tgk ko la..hahahaha". tp tgk la betapa kasih dan sygnye brader tu kt bini pondan die. tatau la die tau ke x, tp yang pastinya pondan nh lagi ligat lpas diceraikan oleh brader tu, tiap2 mnggu bwk blk jantan len. sgt ajaib! ko boleh ke challenge pondan tu?tiap2 mnggu tukar laki beb. aku tgk muke cm pkeje kontrak je pondan tu, tetek pn xde. harap pkai bra keras je bg nampk kembung kt depan.ptuuuihh!. aku tatau la pe jenis jampi die pkai, yang penting x pnah bkesan kt aku pun, sbb ble aku tgk die je rs cm nk ludah je kt muke die.(haha)

"ptoooooiiih!!!!"
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...